tisdag 28 september 2010

Hoppas du är nöjd nu du fruktansvärda "människa"

Hejsan på er!!
Ja ni kanske blir lite undrande över min rubrik,och min frånvaro på bloggen.
Jag har inte mått så bra pga av mina sjukdomar så jag har inte skrivit på ett tag,hade inte tänkt skriva idag heller,men fick ett besök av försäkringskassan och fick veta att jag blivit anmäld för min loppisbod.
"Har varit hos henne i hennes loppisbod och tycker det är märkligt att hon kan driva en affärsverksamhet i 4år pga hennes whiplaschskada,hon sköter alla inköp själv har dessutom satt upp skyltar och hon har öppet varje dag." Vilken hemsk människa jag är som har satt upp skyltar.
Så här ligger det till:
Ringde till försäkringskassan och frågade om jag fick ha en loppisbod hemma där jag har saker som jag säljer till självkostnadspris,det var helt ok och hon skrev in det i min journal och sade att tyvärr är det ett hårt och kallt samhälle så många blir anmälda.Oj vad hon hade rätt.Detta var sensommaren 2008 .Vi pratade även om att jag mår så mycket bättre av att få pyssla på med saker på mina villkor ,jag kan sitta en stund och gå och vila och gå och fortsätta,ibland går det långa perioder då jag inte kan göra nåt alls men vad lycklig jag blir då den dagen jag känner att jag kan.Det är som terapi för mej och handläggaren tyckte det var jättebra.


Tyvärr vill denna empatilösa avundsjuka "människa" att jag inte ska få må bra och vill trycka ner mej i skiten ännu mer blir du lycklig då BRA!!!!!

Vill bara säga till dej att jag inte har en whiplashskada däremot så har jag

Kronisk migrän (prova att leva med migrän nästan dygnet runt) äter stark epilepsimedicin som förebyggande.

Migrän med aura

Oftalmoplegisk migrän (äter betablockerare som förebyggande)

Trigeminus neurologi ( en svår nervsjukdom i nacken som jag får så hemska smärtor att jag svimmar)ni kan läsa om denna sjukdom "värsta tänkbara smärta".Tar migränsprutor när dessa anfall kommer. Ca 5 ggr i veckan Vill du kanske byta liv med mej,nej skulle inte tro det.
(väntar på behandling på Umeå sjukhus)

Fibromyalgi som betyder kronisk värk JÄMT

Jag har dessutom psoriasis .(hudsjukdom)


Varför skriver jag ut allt detta ,jag som aldrig har berättat om nånting förut,"människan" läser tydligen min blogg och i den står det ingenting om mina besvär utan jag tycks ha ett underbart liv,detta tyckte även handläggaren som var här idag och jag försökte förklara för honom att på bloggen så vill jag inte vara "sjuk" det är jag ändå utan jag vill vara helt normal som alla andra .
Men så får det tydligen inte vara .
Om jag inte får skriva som om jag var "friska Sussie" då vill inte jag hålla på denna blogg nåt mer.


Kan bara säga att jag aldrig haft öppettider utan folk har knackat på min dörr och frågat om dom får komma in och kika,jag har ingen registrerad verksamhet,sköter inga inköp själv då det inte finns nåt att köpa in,eftersom jag bara håller på med återbruk.

Sedan vill jag bara säga hur ledsen jag blir när en anonym människa kan förstöra så mycket för mej,mitt pysslande var själavård för mej det gav mitt liv en kick,känna att nåt kan man iallafall gör.

Tror inte du att man känner sej värdelös som mamma sambo kompis syster dotter,du har tagit det ifrån mej nu,och du är dessutom anonym,men det tänker inte jag vara hälsningar från

Marie Susanne Redman i Njurunda sundsvall.

3 kommentarer:

Humlezurr sa...

Hej Susanne
Jag lider verkligen med dig, tänk att människor kan vara så jäkla dumma och inte kunna tänka längre än näsan är lång.
Men den som kastar skit på andra brukar själv drabbas förr eller senare och då kanske dom ångrar sin dumhet.
Denna människa är nog drabbad av Sveriges största folksjukdom trots att hon/han inte förstått det själv, nämligen AVUNDSJUKAN. Mot den finns inga piller, sprutor eller annan medicin som hjälper tyvärr, utan den enda som kan göra nåt åt den sjukdomen är individen själv. Visar man avundsjuka och missunnsamhet mot någon som drabbats så hårt av sjukdom som du gjort så visar man verkligen att man fötts med fel inställning till livet.
TILL DENNA AVUNDSJUKA MÄNNISKA VILL JA SÄGA:
Var glad och tacksam för varje morgon du själv kan kliva ur sängen, klä dig varmt, gå ut i den härliga friska höstluften och slå dig ner på en vacker plats (glöm inte sittunderlägget för det tar nog en stund;) och tänk igenom ditt eget liv, rensa hjärnan från all bitterhet och negativa tankar, fyll kroppen med ny ren positiv energi, tänk igenom vad som egentligen betyder nåt här i livet. När du känner dig redo och du trots sittunderlag börjar frysa om rumpan vänd hemåt igen med ett leende på läpparna och möter du en människa utan leende ge honom/henne ett av dina.
Gläds sen åt varje ny härlig dag som du får vistas på denna jord.
Lev ditt eget liv och låt dina medmänniskor leva sina. Räck hellre ut din hand till att hjälpa om nån har det svårt än att använda handen till anonyma anmälningar för att stjälpa andra.
Följer du mina råd är jag säker på att du får ett gladare skönare liv.
Lev väl!
Och Susanne
Låt inte andras missunnsamhet förstöra den glädje loppisboden skänker dig. Den som känner din kropp bäst är trots allt du själv och vad ni gör tillsammans och när är er ensak. Har man kronisk värk så är det ännu viktigare att hitta dom små glädjeämnena som kan lindra lite för stunden.
Stå på dig, annrs gör andra det!!

BAMSEKRAMAR
från
Agneta i Falun

Sanna sa...

Suck jag det finns då folk till allt..jag är som dig och lider utav både det ena och det andra..men inte är det ju det man sitter och bloggar om..man vill ju försöka tänka positivt, glädjas åt dom stunder när man faktiskt orkar sitta och pyssla en stund, gå på ett loppis eller något annat som man gillar..

Ger dig en jättekram och hoppas att du fortsätter blogga.. <3

Kraaaaaaam
Sanna

Nina sa...

Hej!
Min moster gillar verkligen det du gör och har flera saker som du har gjort. Sist jag var hemma hos henne hade hon inhandlat, gammal vitmålad bräda med dikten "Dagen idag". Jag tycker jätte mycket om den och vill gärna ha en likadan så nu har jag äntligen hittat in på din sida :)

Du kan verkligen göra pärlor av skrot!

Jag blev rörd av inlägget och tycker att du borde få vara en inspiratör åt dem på Försäkringskassan. De skulle använda dig som ett bra exempel på hur man kan göra för att gå mot ett friskare liv och må bättre. Du gör ju verkligen något som tar dig framåt.

Jag hoppas att du kan få hjälp av den handläggaren som du först hade kontakt med. Stå på dig <3 Härligt att du har fortsatt att pyssla. Du gör både dig själv och andra glada med dina fina saker :)Det finns som tur är många människor som har hjärtat på rätta stället också. Det är dem som jag vill ha i mitt liv.
De som sabbar för andra mår oftast inte så bra själva och därför har de detta behov. Jag brukar försöka tänka så och då är det lättare att strunta i vad de säger.

Tack för att du delar med dig av dina idéer och tips! Jag bor inte så långt ifrån dig så får ta och titta in i din loppisbod någon dag.

Kram /Nina