lördag 23 oktober 2010

Marilyn Monroe

En gammal sibyllakorvburk.



Lock av ett korkunderlägg och en gammal dörrknopp.





hejsan på er!!
Har pysslat lite smått med gammla återvunna konservburkar.
Den runda burken är av en stor sibyllaburk som jag tiggt åt mej på en grill,
den ser liten ut på bilden men den är en ganska stor burk.
Tänkte man kanske kunde ha kakor i den eller nåt annat smått och gott.
Locket det är ett gammalt grytunderlägg i kork och knoppen kommer från
gamla köksluckor.
Den rektangulera burken är också återbruk den tänkte jag man kunde ha
som en brödburk,ja ni ser ju att jag skrivit BREAD på den.
Allt är bara målat med vanlig v-slip ca 3ggr sen är det lackat med Oceanlack.
Jag måste erkänna en sak men jag har redan börjat pyssla på med julpyssel ,har gjort ljusbrickor och lyktor och några tavlar i Carl Larssonstil,men det får ni se nästa gång.
Kramar från Sussie


2 kommentarer:

Humlezurr sa...

Kul att du är på G igen!

Kram Agneta

Tina sa...

Jätte fina burkar. Korvburks ide'n ska jag låna av dej ;o)) Och trevligt att hitta ett inlägg hos dej. Ge inte upp!