fredag 11 februari 2011

Ikea galje makeover.





Bilder från tradera aav säljaren "Robette"





En gammal dörr som fått lite visdomsord.




IKEA galje före målning.






IKEA galje efter målning,latinska blomnamnet för syren "Syringa Vulgaris"














Ljus med servettedecoupage.







Hejsan på er !!
Brukar ofta vara inne på "Vintage Fairy" hon har ju så otroligt mycket bilder och dom är väldigt vackra också.
Sist jag var på Panduro så köpte jag ett tunt handgjort papper i spetsmönster jag hade tänkt gjort ljuslyktor av dom.Jag brukar använda IKEAS glas som heter GODIS,man limmar på papper med vävlim och så en fin bild och lite spetsband och vips så har man jättefina ljuslyktor.
Fast nu så tryckte jag ut bilder på pappret istället,syns inte riktigt på bilderna men det blev väldigt fint,jag kände att jag inte ville rama in dom utan göra nån form av hänganordning.

Iallafall så var jag på IKEA häromdagen och sprang på galjar som man ska använda till byxor och dom reades ut för 2.50 styck hade kostat 15.00kr styck.
Jag köpte några stycken och så målade jag en i vit och slitet och skrev det latinska blomnamnet på den.Tyckte det blev jättebra så nu skall jag måla dom andra också.


Visar även lite ljus som fått decopauge på sej och en gammal klocka som jag funderar att sätta dessa fina klockbilder på.Det är en tjej på tradera som heter "ROBETTE" som säljer
dessa fina bilder.

Ha en jättetrevlig helg kram från Sussie

Inga kommentarer: