onsdag 27 april 2011

Årets fynd från majbrasan!!!

Ett litet hus räddat från brasan....vi får se hur en makeover kommer att bli...





Ett till litet hus som är räddat från brasan::::))))





Titta vilken fin gammal byrå som slapp brinna upp.....





Ett par gamla konservburkar från en matbespisning...





Gamla lock köpta för en krona styck...





Så här blev resultatet.....bästa av allt det är bara att byta färg när man känner för det..färgen har jag köpt på RUSTA för 20kr .... så ett par fina köksburkar har hitills kostat mej ca 22kr.

Och jag har fortfarande massa färg kvar.



Så då fick mina ugglor också bli gröna :::)))


Hejsan på er!!



Tänk vad folk slänger saker,hela och fina tycker jag i allafall men jag är ju en återbruksmänniska och jag älskar att gå och kolla efter små fynd i mina ögon sett:)


Idag när jag var på brasan hade jag behövt en släpvagn för det var mycket fina saker där,dom hade slängt en gungstol en jättefin skänk och massa furustolar,tyvärr kunde jag inte rädda dessa saker men jag hittade lite annat två stycken små hus och en jättefin byrå.

Förra året hittade jag också en byrå som jag målade vit och limmade på änglapapper på och den blev väldigt lyckad.

Vi får se vad som händer med denna byrå,den kanske blir grön,vet inte riktigt vad det är men allt blir grönt just nu,kanske beror på den långa vintern och man vill ha lite färg.

Visar vad man kan göra med gamla konservburkar och så ville jag ha lock till och vad hittar man sånt billigt jo på PRIO 1 endast en krona styck.

Ha en trevlig valborg kramar från Sussie

4 kommentarer:

Unknown sa...

Men så mycke fint du hittat..:) Otroligt att man kan fynda på en majbrasa,såååå kul...Spännande att se vad du gör med dom..:)) Kram vännen och ha en bra dag!!

Sanna sa...

Åhh va läcker burkarna blev..man kan återbruka det mesta som sagt! =)

Ja tyvärr slängs det allt för mycket fina hela saker på majbrasan helt i onödan..tur att det finns sådana som du som fiskar upp och räddar en del.. =)

Kraaaaaam
Sanna

Rebeccas DIY sa...

Vad många fynd! Att jag aldrig tänkt på att spana på en påsk/majbrasa förut. Det kommer verkligen läggas på minnet kan jag säga.

Anonym sa...

Jag gillar dina gröna burkar skarpt!! Vilken bra idé! Om jag nu ramlar över några storkonsumtionskonserver och passande lock, gör jag gladeligen bruk av din påhittighet. Förstås med länk till din blogg!

/Pia