måndag 25 maj 2009

Fågelholkby

Här är vår fina portal,har ni sett gräset nästan hela gräsmattan fick isbränna förra året,hoppas den hämtar igen sej i år.













Hejsan!!Mina barn fick varsin fågelholk i julklapp av min svärmors sambo,dom är verkligen jättefina.men vi har inga bra träd att sätta upp dom i och så tyckte jag att dom är alldeles för fina att sätta upp i skogen.varje holk har en egen färg och barnens namn.Jag satte upp dom på vår framsida som ett fågelholks stileben,en liten fågelholksby så att säga.Hoppas bara inte fåglarna bygger bo där för då blir det väldigt lättserverat till områdets katter.Jag vet inte om det spelar någon roll att holkarna är ganska nära marken ,jag inbillar mej att dom inte vill bo så oskyddat ,är det nån därute i blogglandia som kan mera om fåglar än mej ??Annars så får jag väl sätta för hålet om jag märker att fåglarna blir intresserad .Lite bilder på min lilla by.






Kramar Sussie

4 kommentarer:

paula sa...

så fint ni har i trädgården
hihi måste bara få veta hur många hyresgäster du får i holkarna sedan
ha det bäst
kramiz

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint du har i din trädgårg,Vad hyresgäster du kommer att få sedan.Ha en skön kväll kramiz ~~~~~RITA~~~~~.

Anonym sa...

Hej!
Portalen är verkligen fin! Har du något som ska klänga på den? Jag drömmer om en portal med klängande rosor! De fina holkarna flyttar det nog inte någon fågel in i. Jag tippar att de står för oskyddade för att passa de flesta. Fast man vet ju aldrig! Jag fick ju en fågel som la ägg i en ljushållare förra sommaren!
Hulda

Katta sa...

Vilka söta fågelholkar, fint med en grupp ihop så. Kram Katta